Кам'янець-Подільський » Свобода в Кам`янці » Права та обов'язки жеків

Права та обов'язки жеків

  • 8 740
  • 0 0
    (Оцінок: 0)
без картинки
Права та обов'язки жеків

Або як скаржтись на ЖЕК.

ЖЕК - комунальна госпрозрахункова організація, основними функціями якої є зберігання закріпленого за нею житлового фонду і забезпечення безперебійної роботи інженерного устаткування житлових будинків, своєчасне проведення поточного ремонту, утримання домоволодінь у належному технічному і санітарному стані, забезпечення дбайливого ставлення мешканців до своїх квартир тощо.

 

Очолює ЖЕК начальник, якого призначає міський голова або голова районної ради. Вищестоящим органом, що йому підпорядкована ЖЕК, є житлове управління. Робота ЖЕК проводиться в тісному контакті з домовими комітетами, будівельними кооперативами та ОСББ.

 

 

Кожен мешканець має право отримати калькуляцію затрат на конкретний, свій будинок.

Йому надає таке право ст. 20 Закону України «Про звернення громадян», Законом України «Про інформацію», з урахуванням обов’язків, покладених на ЖЕК п.4 ч.2 ст. 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» маєте право отримати необхідну Вам інформацію про надавані житлово-комунальні послуги, їх вартість,споживчі властивості, структуру цін та тарифи на них, тощо.

 

На сьогоднішній день, основним нормативно-правовим актом, що регулює питання надання житлово-комунальних послуг є Закон України «Про житлово-комунальні послуги».

Саме цим законом визначаються взаємні права та обов’язки ЖЕКу, як виконавця та надавача житлово-комунальних послуг, та споживачів, якими такі послуги отримуються. Відповідно до ч.2 ст. 21 вищезазначеного Закону, виконавець, тобто ЖЕК, зобов’язаний своєчасно, безперебійно та якісно надавати житлово-комунальні послуги згідно до вимог законодавства та умов укладеного зі споживачем договору.

Прямі обов`язки ЖЕКів:

  • - Прибирання прибудинкової території,
  • - Прибирання сходових кліток,
  • - Вивезення побутових відходів,
  • - Технічне обслуговування ліфтів,
  • - Обслуговування систем диспетчеризації: приймання аварійних сигналів та заявок від споживачів та організація роботи з усунення несправностей і пошкоджень,
  • - Технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем тепло-, водопостачання, водовідведення,- Дератизація (знищення гризунів),
  • - Дезінсекція (знищення всіх видів комах, боротьба з тарганами, клопами, блохами…),
  • - Обслуговування димовентиляційних каналів,
  • - Технічне обслуговування та поточний ремонт систем протипожежної автоматики та димовидалення, а також інших внутрішньобудинкових інженерних систем у разі їх наявності,
  • - Поточний ремонт конструктивних елементів внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, теплопостачання та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження,
  • - Освітлення місць загального користування і підвалів та підкачування води,
  • - Енергопостачання ліфтів,
  • - Інші прямі витрати: надання послуг паспортного столу та кур’єрів.

Як правильно скаржитись в ЖЕК?

В разі виявлення невідповідностей між фактично оплачуваними Вами послугами, але не виконуваними належним чином зобов’язаннями ЖЕКу за договором, радимо звернутися до начальника ЖЕКу зі скаргою на дії (бездіяльність) по обслуговуванню Вашого будинку. Звертаємо Вашу увагу на те, що вказана скарга має бути направлена у письмовій формі. Звісно, законодавством України Вам не забороняється залишати усні заяви про виявлені недоліки у наданні житлово-комунальних послуг, однак, як свідчить практика, Ваше звернення, більш за все, буде проігнорованим, внаслідок чого ситуація не зміниться. А тому, у випадку, якщо ж Ви все ж таки вирішили скаржитися, зареєструйте Вашу скаргу у відповідному ЖЕКу, про що на Вашому екземплярі скарги співробітник ЖЕКу повинен поставити відповідну відмітку з датою отримання. Якщо ж Ви не маєте можливості занести скаргу особисто, направте її рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Вищезазначене потім дасть Вам змогу мати на руках реальні докази того,що скарга Вами направлялася, та ЖЕКом була отримана.

 

Наступним дієвим варіантом боротьби з халатними діями ЖЕКу по виконанню своїх обов’язків, є складення акту-претензії. На підставі ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач у разі виявлення порушення виконавцем умов договору має право викликати його представника для складання акту-претензії із зазначенням виду порушення, його строку тощо. Акт-претензія складається Вами та представником виконавця і скріплюється підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі. У зв’язку з чим, радимо завчасно подбати про двох осіб (Ваших сусідів), які за необхідністю погодяться підписати вищезгаданий акт. У випадку підписання такої претензії, ЖЕКом протягом трьох робочих днів має бути вирішене питання про перерахунок платежів, у протилежному випадку, Вам має бути надана письмова обґрунтовану відмова в задоволенні пред’явлених претензій, яку Ви згодом зможете оскаржити в судовому порядку.

 

Окрім вищезазначених методів оскарження дій (бездіяльності) ЖЕКу, слід не забувати й про те, що і органи місцевого самоврядування відповідно до покладених на них повноважень, й інші центральні органи виконавчої влади та спеціально уповноважені на це органи виконавчої влади (Санітарно-епідеміологічна служба у вашому населеному пункті, Державна екологічна служба, Управління контролю за благоустроєм, органів прокуратури і тд.) здійснюють контроль за дотриманням стандартів, нормативів, норм, порядків і правил у сфері житлово-комунальних послуг. Отже, Ви на підставі ст. 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», можете звернутися до відповідного контролюючого органу зі скаргою на «роботу» Вашого ЖЕКу, в якій вказати про наявні порушення нормативів та стандартів, контроль за додержанням якого належить саме цьому органу виконавчої влади.

 

Закони, що регулють діяльність жеків.

 

ЗАКОН УКРАЇНИ "Про житлово-комунальні послуги ". Цей Закон визначає основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов`язки 

ZY_gutl_kom_poslygu.doc
[0 b] (Завантажили: 276)

Наказ Державного комітету  України з питань житлово-комунального господарства "Про затвердження Правил утримання жилих будинків та  прибудинкових територій" 

Nakaz_utryman.doc
[0 b] (Завантажили: 181)

НАКАЗ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ БУДІВНИЦТВА, АРХІТЕКТУРИ ТА ЖИТЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ "Про затвердження Єдиного класифікатора житлових будинків залежно від якості житла та наявного інженерного обладнання" 

Nakaz_klasyfikator.doc
[0 b] (Завантажили: 106)

Наказ Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства "Про затвердження Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд" 

Nakaz_poclugy.doc
[0 b] (Завантажили: 144)

  Житловий кодекс 1984 року

Gutlovuy_kodeks.doc
[0 b] (Завантажили: 80)

Ключові слова: ЖЕК, обов`язки, права, скарга. діяльність


------

Прокоментуй Цей Пост:

Схожі Новини