Конкурс – це випробування, в якому завжди є переможці та переможені. Проте не завжди ті, хто програв, визнають свою поразку та шукають причини у зовнішніх факторах. Мова йде про конкурс із виборів директорів шкіл у Кам’янець-Подільській територіальній громаді, який відбувався на принципах рівності, політичної неупередженості, законності, довіри суспільства, прозорості та доброчесності.
Дивитись відео Чому Печиногу не обрали директором знову?:
Проте, враховуючи політичну ситуацію в місті, представники так званої «опозиції» у питанні з виборами на посаду директорів шкіл шукають партійний підтекст і, як завжди, використовують події соціального та природнього характеру для нагадування про себе.
Для повноти картини щодо конкурсу на заміщення вакантної посади директора по 10 ЗОШ я хотів би надати інформацію. Перед початком третього туру один із претендентів і багаторічний керівник закладу Л.А.Печинога випереджав інших трьох учасників по кількістю набраних балів (двоє конкурсантів – Гомілко А.П. та Чоп Н.І. – вже, по суті, не могли йому скласти конкуренції, а третій – Ю.М.Загоруйко – відставав на 1,25 бали). Якщо взяти до уваги, що третій етап конкурсу оцінювався всього в 2 бали, то все йшло до перемоги Л.А.Печиноги. Проте ситуація з виборами директора ЗОШ № 10 стала розвиватися дещо непередбачувано.
Перше. Претендент на посаду директора школи Л.А.Печинога обрав тактику тиску на членів конкурсної комісії. Ще до початку третього етапу конкурсу він, як на мій погляд – вкрай некоректно, заявив у присутності конкурсантів і членів конкурсної комісії, що не всі її члени здатні належно оцінити претендентів. Ніхто з інших учасників конкурсу подібних нетактовних заяв собі не дозволяв. Розглядаючи особи членів комісії, поставало питання: кого мав на увазі некоректний учасник конкурсу: чи це педагогічний працівник, заступник директора з навчальної роботи із великим педагогічним досвідом, депутат міської ради; чи це керівник єдиної у місті громадської організації батьків, яка фахово та цікаво порушує проблеми розвитку освіти в місті та країні; чи це двоє фахівців Управління державної служби якості освіти в Хмельницькій області; чи це успішний підприємець, депутат міської ради, який цілком потрапляє в категорію стейкхолдерів і, можливо, найкраще може пояснити як потрібно навчати та виховувати здобувачів освіти для того, щоб вони стали успішними та патріотичними громадянами нашої країни. Про себе відзначу, що також маю педагогічний та науково-педагогічний досвід і відчував себе цілком комфортно у складі конкурсної комісії. Отже, хто некомпетентний із членів комісії – для мене так і залишилося загадкою.
Друге. Єдиний із учасників, який організував собі «групу підтримки» із учителів закладу, був Л.А.Печинога. Це ставило у нерівні умови інших учасників конкурсу (нагадаю, що в випробуванні брали участь 17 осіб). Члени «групи підтримки» перебували в приміщенні зали засідань міської ради, де відбувався конкурс, та неодноразово вдавалися до тиску на членів комісії.
Третє. При проведенні презентації перспективного плану розвитку школи конкурсна комісія узгодила з претендентами на посаду такий порядок: презентація триватиме до 15 хвилин і відповідь на запитання членів комісії – до 15 хвилин. На жаль, низка учасників випробування дещо порушили означені терміни, а Л.А.Печинога перевищив його майже втричі, що стало грубим порушенням умов «Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Кам’янець-Подільської міської ради». Це недотримання умов учасником конкурсу, на мій погляд, ставило в нерівні умови його конкурентів, виявило неповагу до інших учасників конкурсу та до конкурсної комісії. Якщо порівняти це зі спортивними змаганнями, то це виглядає ніби одна команда відіграла футбольний матч і покинула поле, а інша вирішила «продовжити гру» та стала забивати голи у ворота суперника. Що стосується виступу Л.А.Печиноги, то він більше нагадував звіт про виконану та непророблену роботу, який час від часу містив патетичні заяви: «ви можете запитати, а чого ти, Печинога, не робив це до цього часу…», а закінчився пафосним закликом до міського голови та депутатів щось вирішити з довгобудом школи, яка вже двадцять п’ять років служить пам’ятником безгосподарності.
Отже, конкурс у ЗОШ № 10 не виявив переможця, проте Положення про його проведення передбачає оголошення нового, в якому зможуть взяти ті, кому не вдалося його виграти, та нові обличчя, хто хоче себе випробувати на відповідальній посаді директора школи.
---
Текст О.Федькова з його сторінки у ФБ.