Із 11 машин комунального автопарку Кам’янця-Подільського, лише п’ять – в робочому стані. 1 автобус на колесах і два поламаних автобуса місто орендує !!!!! у Володимира Мельниченка.
Минулого року цими автобусами скористалися понад 12 тис. пасажирів на платній основі та 676 тис. – на пільговій. Через значні видатки – заправка соляркою (понад 113 тис. грн), заробітна плата (110 тис. грн), ремонт та обслуговування автобусів (до 60 тис. грн) тощо – воно виходить практично в нуль.
:am: 1 автобус на колесах і два поламаних автобуса місто орендує !!!!! у Володимира Мельниченка.
Згідно з договором, до першого листопада 2021 року вони мають бути передані назад у власність народному депутату VII-VIII скликань.
Зі стін боксу на вул. Крип’якевича, 3 сиплеться каміння. Дах протікає. У дощову погоду підлога затоплена. А температура повітря, при якій водіям комунальних автобусів доводиться зараз працювати, як і зовні - мінусова. Вони гріють руки біля єдиного електричного обігрівача, самі ремонтують дрібні й середні поломки й в один голос говорять про потребу в новому муніципальному транспорті.
Директор КП «Комунтранссервіс» Сергій Маланчук, який на своїй посаді третій рік, переконує: підприємство тримається на плаву завдяки його колективу з 10 працівників. І в першу чергу завдяки водіям - відповідальним, сумлінним, бойовим роботягам. На своєму посту вони з п’ятої ранку й до пізнього вечора. А під час законної обідньої перерви замість «поїсти» обирають «копирсатися під капотом». Бо практично щодня ті п’ять автобусів потребують до себе уваги та ремонту.
Нині перевезення комунальним транспортом здійснюються у чотирьох напрямках: №20 «м-н Жовтневий – вул. І. Франка», №21 «с-ще Першотравневе – ВАТ «М’ясокомбінат»», №22 «с-ще Першотравневе – пологовий будинок», №23 «Підзамче – м-н Жовтневий». Плюс діє один соціальний маршрут, який забезпечує проїздом у період навчання дітей з особливими потребами.
Разом із тим директор КП «Комунтранссервіс» наголошує, що до вирішення ситуації потрібно підходити комплексно. Але коштів на це, на відміну від плану дій, у підприємства немає.
- Основна проблема – старий автопарк з автобусами різних марок, відсутність резервних машин, які б могли замінити існуючі на період ремонту, відсутність опалювального приміщення з необхідними комунікаціями, - каже Сергій Маланчук. - У водіїв немає ні кімнати відпочинку, ні вбиральні, ні спецодягу. Але саме завдяки їм ці машини і їздять!
У боксі дійсно протікає дах, стіни пошкоджені, оглядова яма після дощів затоплюється, не підведено комунікації, потребують заміни ворота гаража, під’їзна дороги вимагає відновлення, відсутня кімната для водіїв і склад зберігання запчастин та мастильних матеріалів до машин.
Судячи з наданих очільником підприємства документів, наймолодші в автопарку два автомобілі марки Volvo – їм по 15 років. Однак і в них є технічні несправності: закодований доступ до діагностики, некоректна робота системи adblue – рідини для очистки вихлопних газів дизельних двигунів тощо. Три діючих «мерседеси», трохи старших за віком, потребують ремонту двигунів, кузовних робіт. Шість інших транспортних засобів – узагалі технічно несправні (25-32-річні). Тут вам і пошкоджене газове та електрообладнання, і зіпсовані та демонтовані коробки передач, і пошкоджені металеві конструкції.
За словами Сергія Маланчука, сьогодні силами підприємства у боксі облаштовано сигналізацію, виконано роботи з внутрішнього та зовнішнього освітлення. А також укладено 23 угоди із різними установами та організаціями щодо забезпечення життєдіяльності підприємства, в тому числі договори на обслуговування автомобілів і доставку для них запчастин.
Тим не менше проблема залишається відкритою. Проте перші кроки на шляху до її вирішення вже зроблено. «На сьогодні спеціально створена робоча група уже займається вивченням питання розвитку транспортної галузі нашого міста, - коментує Михайло Посітко. – Зокрема, розробляється програма розвитку комунального транспорту та вивчається можливість придбання 4-5, звісно, не нових автобусів, які б вирішили першочергову проблему і зняли соціальну напругу. На це нам необхідно буде віднайти 5-6 млн грн. Сподіваюся на бюджет розвитку, який розглядатимемо орієнтовно наприкінці лютого, та підтримку депутатського корпусу».
P.S. Ще одну статтю про комунальний автопарк Кам'янця шукайте у цьому випуску газети "Подолянин".