Форум міста Кам'янець-Подільський

 
Камянець-Подільський » Форум » Наше місто » Теревені та плітки Камянця » Введення в експлуатацію будинку в Кам'янець-Подільську та Україні в 2020 році!

Введення в експлуатацію будинку в Кам'янець-Подільську та Україні в 2020 році!

  • 11 757
  • 26
  • 2020-08-16

Шановне панство! Презентую власноруч написані мною матеріали для самостійного введення в експлуатацію свого будинку, що плануєте до побудови або вже є самовільно збудований і без документів.

Тематично матеріали стосуються архітектури, містоубудвання та будівельного контролю. Що Ви можете дізнатися:

1. Новововедення в 2020 році по темі введення будинку в експлуатацію.

2. Відмінності введення в експлуатацію садового, дачного або житлового будинку.

3. Патові ситуації.

4. Як ввести в експлуатацію через будівельну амністію, критерії за якими будинок підпадатиме під це.

5. Як подавати та заповнювати декларацію про готовність до експлуатації.

6. Перелік всіх законів, підзаконних постанов, порядків що регулюють питання введення в експлуатацію.

Джерело: http://legalhome.com.ua/ua/informatsiia-dlia-zamovnykiv-posluh-uzakonennia/vvedennia-bydunky-explyataciy

Дуже прошу адміністрацію не видаляти допис, матеріали дійсно стануть в нагоді читачу форума! Дякую!

Іван Гість
  • 19 серпня 2020 15:27
Доброго дня! Підскажіть Будь Ласка, що робити коли вже є зареєстроване повідомлення про будівельні роботи, але змінилася адреса, як правильно подати декларацію про готовність, статтю прочитав, там немає про це інформації. Буду вдячним за відповідь!
followme Користувач
  • 20 серпня 2020 14:02
В статті розказано, що дозвіл на будівельні роботи та декларація мають відповідати один одному по інформації, таким чином дублюватися та повторятися, в тому числі по адресі будинку, стаття велика, може Ви не уважно прочитали, про це говориться в розділі статті:

http://legalhome.com.ua/ua/informatsiia-dlia-zamovnykiv-posluh-uzakonennia/vved
ennia-bydunky-explyataciy#e3
декларація про готовність об'єкта до експлуатації 2020

- абзац 5.
Звісно все не передбачиш, щоб універсально покрити всі випадки, які виникають в зв'язку з подачею декларації, Вам потрібно роздрукувати з постанови Кабінету Міністрів України №461 від 13 квітня 2011 року, додаток про зміну даних в попередньо поданих документам, заново разом з цим повідомлення про зміну подати свій дозвіл на будівельні адреси з релевантними змінами, а потім коли це все буде відображено в реєстрі будівельної діяльності - подати декларацію про готовність до експлуатації.
Тим більше, якщо у Вас були зміни, що зараз не відповідають будівельному паспорту, то треба туди теж внести поправки по схемі забудови та адресі, ще перед зверненням в Державну сервісну службу містобудування!
Іван Гість
  • 20 серпня 2020 17:06
Дякую за відповідь! То мені потрібно обобов'язково вносити зміни по адресі до будівельного паспорту?
followme Користувач
  • 20 серпня 2020 18:02
Якщо не було змін по плану забудови, то однозначно НІ, відносно будівельного паспорту, то в нього й найменування: будівельний паспорт забудови земельної ділянки, згідно наказу №103 від 05.07.2011 року, згідно ЗУ "Про землустрій" земельна ділянка має місце положення поворотних точок за координатами довготи й широти, що міститься в технічній документації на землю, тому немає потреби присвоювати адресу землі й відповідно будпаспорту, головне коректний кадастровий номер, поміж всього від березня 2019 почав діяти порядок по адресам, який прямо забороняє присвоювати адресу землі, тільки у випадках з поділом можна щось придумати.
Також відповідно до ЗУ 26-3 "Про регулюва...міс. діяльності" адреса присвоюється або після повідомлення або декларації на розсуд замовника.
Андрій Гість
  • 20 серпня 2020 18:25
Доброго дня! Я не можу зареєструвати декларцію про готовність до експлуатації вже цілий рік, 5 разів подавав у цнап, кожного разу відмови, остання була, що я не вірно зазначив кількість квартир в будинку, він у мене на два входи, тому получається дві квартири, будинок побудований в 2015 році, брист що подавав дозвіл за кордоном, чи можете Ви допомогти?
followme Користувач
  • 20 серпня 2020 19:36
Взагалі двоквартирна забудова і більше, будується на підставі проекту та містобудівних умов й обмежень, тому Вам і відмовляють в реєстрації декларації про готовність до експлуатації, Ви поступово наближаєтесь до фінішу, тільки вкажіть одна квартира, а кількість кімнат згідно технічного паспорту. А щодо окремих входів, чи Ваших планів по поділу, то вони будуть, чи можуть бути лише тоді коли проведете введення будинку в експлуатацію і зареєструєте право власності, щоб збудована нерухомість була об'єктом цивільних прав та обов'язків.
Відносно допомоги, то локально працюємо по Києву та Київській області, якщо Ваш об'єкт тут, то телефонуйте, контакт знайдете через посилання в темі.
Марія Гість
  • 27 серпня 2020 14:17
Доброго дня, якщо Буде Ваша Ласка, скажіть, як ввести в експлуатацію будинок, якщо на тому місці стояв старий, побудований за царя гороха, на землю є державний акт від 2003 року, читали Ваші матеріали, репостили у фейсбук, дякую за відповідь!!!
followme Користувач
  • 28 серпня 2020 13:35
Доброго дня!
Неможливо ввести в експлуатацію новий будинок, якщо у Вас правоустановчі документи на землю від 2003 року, державний акт червоного кольору і право власності на старий будинок не міститься в Державному реєстрі речових прав, що навіть добре, бо не потрібно за такої ситуації скасовувати запис в ДРПП. Знесення старого будинку теж не потребує погодження від органів архітектури.
Тому Вам для початку потрібно навести порядок з земельною ділянкою, присвоїти кадастровий номер і зареєструвати право власності в ДРРП.
А потім вже приступати до алгоритмів дій введення будинку в експлуатацію, що прописані на моєму ресурсі.
Віктор Гість
  • 21 вересня 2020 20:31
Доброго вечору!
Маємо проблеми з введення в експлуатацію, в 2020 році зробили технічний паспорт, щоб скористатися будівельною амністією, але вже два рази подавали декларацію про готовність до експлуатації й не реєструють документ. У відмовах пишуть, що змінився план зонування і побудова садового будинку в санітарно-охоронній зоні заборонена.
Що можна зробити в даній ситуації?
Будівельний паспорт робили ще в 2012 році.
followme Користувач
  • 22 вересня 2020 15:45
Поширена ситуація, коли будинки частково узаконюють і не вводять в експлуатацію, щоб не платити податок на нерухоме майно у випадках перевищення неоподаткованих наднормових площ.
Але знову же, що будівельний паспорт забудови ділянки і повідомлення не захищають в повній мірі власника фактичної забудови, тимчасове перебування або проживання в ньому теж передбачають штраф за експлуатацію, без введення в експлуатацію.
Якщо з'явилася санітарно-охоронна зона, то це скоріше всього за певного підприємства, що теж можна проаналізувати за відповідною постановою МОЗ про визначення санітарних зон.
Простіше всього експлуатувати самовільно побудований садовий будинок, який треба вводити в експлуатацію з такими складнощами. Тим паче в 2020 році з адаптивним карантином, що в ЦНАП не попадеш просто так й електронно досі немає можливості подати декларацію про готовність до експлуатації!
А на майбутнє знати і застерегти знайомих, що нерухомість треба оформляти повністю. Будівельні паспорти легко скасовуються, відповідна зміна в генеральний план населеного пункту, для побудови мережі, чи іншого об'єкта інфраструктури, введення в експлуатацію має бути з реєстрацією права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Віктор Гість
  • 24 вересня 2020 13:30
Дякую за відповідь!
А скажіть Будь Ласка, чи можуть мені виписати штраф за самовільне будівництво? Якщо я не буду взагалі оформляти будинок
followme Користувач
  • 25 вересня 2020 15:44
Я думаю, що турбуватися в першу чергу треба за тим, що Ви не можете встановити охорону на будинок, застрахувати його.
А щодо штрафу, то дійсно він передбачається, окремими частинами за кожний делікт:
1. Експлуатацію будинку, без введення в експлуатацію.
2. Будівництво без належно поданого повідомлення.
3. Порушення при будівництві Державних будівельних норм, правил добросусідства.
Штраф, без введення в експлуатацію в 2020 році - в районі 13 тисяч гривень для садового будинку.
Але підстави, для інспекції будинку, виходячи з практики накладення штрафів, найпоширеніші лише, дві:
1. Скарги сусідів, інших осіб на Ваше самовільне будівництво.
2. Подача на реєстрацію документів, особливо при багатократній подачі з помилками: повідомлення про будівельні роботи, дозволу, декларації про готовність об'єкта до експлуатації, - адже після подачі цих документів на реєстрацію в Державну сервісну службу містобудування, передбачаються позапланові перевірки протягом трьох місяців, для перевірки правдивості попередньо поданих даних в перелічених вище документах, все згідно 2 абзацу, пункту 7 постанови "Про затвердження порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю" від 23 травня 2011 року №533.
Віктор Гість
  • 25 вересня 2020 17:09
А мій будинок побудований до 2015 року, він же має проходити по будівельній амністії, а коли вона є то здається штрафи не виписують, чи ні?
followme Користувач
  • 26 вересня 2020 15:32
Доброго дня! Дійсно введення в експлуатацію в 2020 році, за третім абзацом, пунктом 9 Прикінцевих положень Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" звільняє від відповідальності за самочинне будівництво, але лише частково, тільки щодо відсутності зареєстрованого дозволу на будівництво. А як я вище писав, штраф є трьох-складовим, тому власник самовільно забудованої землі, несе відповідальність в будь-якому випадку за:
1. Експлуатацію, без введення в експлуатацію.
2. Порушення Державних будівельних норм, охоронних зон.
Незалежно від того, що будинок проходить по амністії. Слід акцентувати увагу на негативну незворотність будівельної амністії: при серйозних порушеннях, будинок не введуть в експлуатацію, а лише відповідальні органи дізнаються про серйозність порушень ДБН й встановлять приписи на їх усунення, а це може стосуватися змін геометрії будівель, місцеположення, знесення, зміну категорії вогнетривкості та інше.
Микола Гість
  • 2 жовтня 2020 16:15
Доброго дня! Підскажіть Будь Ласка, яким чином треба заповнювати повідомлення про будівельні роботи, в інформації по земельній ділянці, вже тричі подавали на реєстрацію й пишуть, що інформація не в повному розмірі! Хочемо вже подавати декларацію про готовність до експлуатації, але вже пів року витратили на дозвіл!
followme Користувач
  • 3 жовтня 2020 16:19
Доброго! Дуже часта ситуація, відносно відмови в реєстрації дозвільного документу саме за не повнотою інформації пункту щодо правоустановчих документів на земельну ділянку.
Проблема полягає в тому, що в різний час набуття є різні документи на ділянку й відповідно заповнювати потрібно по-різному, загалом потрібно писати істотну інформацію, щоб уповноваженому органу було зрозуміло, що документи справжні та їх можна перевірити по реєстрам. Оскільки існують ризики, що за підробними документами отримують дозвіл на забудову ділянки, котра не належить замовнику, має не те цільове призначення, дана проблема стосується і введення в експлуатацію в 2020 році, під час реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації.
Щоб відповісти на Ваше питання потрібно знати, які саме правоустановчі на ділянку:
1. Державний акт, зеленого зразку до 2009 або червоного до 2005 року.
2. Витяг з державного реєстру речових прав до 2015.
3. Просто первинний витяг сіро-білий, якщо набуття було після 2016 року.
Тобто все має свої відмінності по заповненню, у випадках коли не було кадастрового, в зеленому або 100% в червоному акті, потрібно присвоювати його, так як без нього неможливо вводити в експлуатацію.
Окрім того є різні підстави набуття:
Купівля, дарування, спадщина, міна, проект відводу в приватну власність, технічна документація по поділу-об'єднанню..
Очевидної відповіді надати не можна, однак практикуючі юристи по нерухомості, котрі займаються реєстрацією дозвільної документації - швидко Вам вирішать цю проблему і введуть в експлуатацію будинок ще в 2020 році!
Олексій Гість
  • 21 жовтня 2020 19:33
Доброго вечору! Підкажіть Будь Ласка!
Купив земельну ділянку під садівництво, але на ній був самовільно побудований будинок з гаражем, тепер хочу зробити введення в експлуатацію, по землі все оформленно належним чином, купував в 2020 році!
Читав Вашу статтю, що право на обмеження забудови найчастіше буває саме для садівництва, тому маю переживання що не введу в експлуатацію свій садовий будинок, яким чином я можу самостійно перевірити це?
followme Користувач
  • 22 жовтня 2020 13:03
Вітаю!
Дійсно, введення в експлуатацію будинку на ділянці з обмеженням права забудови не можливе. Щоб самостійно перевірити, то потрібно зробити витяг з Державного земельного кадастру, при розробці технічної документації або проекту відводу землевпорядники зобов'язані вносити туди обмеження на забудову або особливий режим забудови: підтоплення, зсуви, плавні, зона екологічної катастрофи та інше. Однак цей обов'язок існує лише з 2018 року, якщо створення землі, заведення поземельної книги на ню було раніше, то це самому не дізнатися! Є не очевидні джерела інформації, котрі лише фахівець може зрозуміти при огляді місцевості. Як крайня міра ознайомтесь з генеральним планом, планувальним рішенням по перспективам забудови.
В своїй практиці перевірки землі перед покупкою ми вдаємося до витягу копії всієї технічної документації або проекту відводу, так 100% видно все, в тому числі координати точок землі.
Якщо маєте переживання, то найміть юриста, якщо вже буде братися за введення будинку в експлуатацію, значить це можливо.
З моєї практики саме садовим будинкам відмовляв в узаконенні, також не забувайте, що площа землі має бути не менша ніж 4 сотки.
Ольга Гість
  • 4 листопада 2020 22:54
Доброго вечору! Хочемо ввести будинок в експлуатацію, ось тільки купили самовільно побудований будинок, тобто лише землю, та зараз бажаємо зареєструвати місця проживання, в сільраді вимагають технічний паспорт й декларацію про введення в експлуатацію.
Скажіть наскільки критично реєструвати дозвільні документи на самовільно побудований будинок?
Статті Ваші читали й робили репости в фейсбук, дякуємо за відповідь!
followme Користувач
  • 10 грудня 2020 19:31

Доброго вечору!

Перепрошую, що так довго відповідав, не має сповіщень з форуму по апдейтам теми.

Дякую, що не стали остронь і поцінували мою працю репостом!

Відносно реєстрації декларації про готовність до експлуатації, то вище я прописав які штрафи для самоволки й в статті, за посиланням, теж прописано можливі ризики, можу продублювати, що краще звернутися до юриста, який саме за Вашою локацією реєстрував документи на інші будинки. За послуги юриста сплачується лише один раз, робиться не роками - як більшістю етузіастів, які ''у всьому самі розберуться'' а за в стислі терміни, що дозволені законом.

 

followme Користувач
  • 25 травня 2021 20:28

Всіх вітаю, тримаємо тему введення в експлуатацію актуальною і в 2021 році. Тому хто цікавиться тільки нова інформація, зараз написав матеріали по питаннях введення в експлуатацію незавершеного будівництва:

Тобто кожен не добудовуючи до кінця свій будинок або хто хоче просто продати незавершене будівництво - може зареєструвати речові права, відповідно за посиланням вище навів актуальну інформацію на 2021 рік.

Також прошу форумчан ставити питання, коли щось не зрозуміло або виникли питання по введденю в експлуатацію житлового, дачного, садового будинку!

admin Адмін
  • 28 травня 2021 18:40

ПОПЕРЕДЖЕННЯ - ще один рекламний пост і закрию тему! Атора забаню :feel:

Ольга Гість
  • 6 липня 2021 19:32

Доброго дня!

Підкажіть, як узаконити самобудову на приватизованій землі, збудовану в 2019 році.

Всьо забудова має 80 квадратів. 

Із документів є право власності на землю, договір куплі-продажу, і все?

 

followme Користувач
  • 21 липня 2021 22:45

Вітаю Вас!

в 2021 році потрібно ввести в експлуатацію, дивлячись яке цільове призначення земельної ділянки!

Загалом, якщо будинок, то звичайна процедура, початок з будівельного паспорту, потім дозвіл на будівництво, котрий до речі вже можна подати онлайн через ДІЯ! Кінцем же буде введення будинку в експлуатацію! Якщо у Вас є питання, то задайте його, але спочатку почитайте тему на нашому форумі про БУДІВЕЛЬНИЙ ПАСПОРТ: https://k-p.net.ua/forum-kamenec/misto/tereveni/6381-otrimannya-budvelnogo-pasp
ortu-v-2021-roc-yak-nov-zmni.html

 

admin, я Вас зрозумів. Насправді жодного рекламного зиску я не матиму, бо з Київської області, всі теми виключно інформаційний й ознайомчий характер несуть.

Люди таким чином заліпають на Вашому форумі, не порібно мене банити, я Вам дам тільки профіт, трафік, оптимізацію. Якщо конкуренти поганих посилань на ці теми не накидали, то Вам ніякої шкоди нема.

followme Користувач
  • 5 грудня 2021 19:40

Вітаю учасників обговорення! Зараз дещо змінено введення в експлуатацію житлових, садових, дачних будинків - в частині бланку декларації про готовність - ВІН ЗМІНЕНИЙ з 2021 року, зігдо Постанови №466 можна поглянути на офіційне джерело: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/461-2011-п#Text

 

Також вже діє новий орган архітектурно-будівельного контролю по реєстрації декларацій, раніше була ДАБІ, а наразі ДІАМ, якщо ввести в експлуатацію потрібно в Києві або області, то подача відбувається в ЦЕНТРАЛЬНИЙ ОРГАН, а от по іншим регіонам - утворено територіальні кожної області!

 

Поміж всього можуть утворювати органи архітектурно-будівельного контролю в містах де гравнична кількість населення понад 50 тисяч, то в таких випадках декларація про введення в експлуатацію будинку подаєтсья вже не до обласного органу, а місцевого при міській, селищній чи сількій раді!

Анатолій Гість
  • 31 березня 2022 14:47

Добрий день! Прочитав всю тему, дуже корисне обговорення! Але маю питання, як під час воєнного часу ввести в експлуатацію свій житловий будинок? 

У мене є будівельний паспорт від 2012 року, після його оформлення нічого більше не робив. Причиною введення в експлуатацію мого житлового будинку є потреба в страхуванні єдиного житла що в мене є, Будь Ласка допоможіть із відповіддю! 

Ваш коментар чи ставлення до цієї теми: