В Україні з 2021 року формуються нові територіальні громади, що прямо впливає на отримання будівельних паспортів, адже суб'єктами видачі є місцеві департаменти, відділи архітектури і містобудування. Це стосується територій, де здійснювалася затвердження будівельного паспорта Державними адміністраціями, які ліквідуються.
Взагалі передбачено обов'язкове утворення на місцях уповноважених суб'єктів видачі будівельного паспорта при граничній чисельності населення понад 50 000 відповідно до по п.7
статті 7 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Весь діючий порядок в 2021 році отримання будівельного паспорта, документів, судових спорів, термін дії в матеріалах
http://legalhome.com.ua/ua/informatsiia-dlia-zamovnykiv-posluh-uzakonennia/budpasport
З нових правил отримання будівельних паспортів, то останні зміни стосувалися присвоєння Електронного номера кожному будівельному паспорту затвердженого від вересня 2020 згідно змін
ведення Єдиної державної електронної системи. Між всього всі відмови у видачі будівельного паспорта або містобудівних умов і обмежень реєструються в
Будівельному реєстрі.
Такі норми в реєстрації відмов, скасування будівельних паспортів з одного боку добре, оскільки це більш серйозно для уповноваженого
органу, котрий подумає двічі перед відповідними діями, проте для замовника, в майбутньому це породить більше проблем, особливо в ситуаціях, коли отриманням будівельного паспорта займається людина без досвіду і розуміння всіх процесів в архітектурі та містобудуванні. Так зване, узаконення вже побудованого будинку значно ускладнюється, раніше відповідальний орган міг закривати очі на самовільне будівництво, якщо все вірно робив замовник, проте зараз, коли всі реєстри електронні і припустимо на кадастровому плані показано побудову або на зйомці з космосу, а замовник планує до побудови нове будівництво на підставі будівельного паспорта - то йому без роздумів будуть давати відмову.
Правозастосування багатьох архітектур каже, що при наявній забудові може бути тільки реконструкція, але якщо немає запису про будівлі в
Реєстрі прав на нерухоме майно - то мови навіть вести не можна про реконструкцію через будівельний паспорт.
У той же час, якщо навіть і можна отримати будівельний паспорт, наступного перепоною стає накопичення державних будівельних норм, основні, які діють в 2021 в Україні це
ДБН Б.2.2-12:2019 об'ємом 200 сторінок, але це не все, тому що вони посилаються ще на сотню інших ДБН вузької, профільної дії, за фактом для людини і навіть юриста, який не в сфері нерухомості - це дрімучий ліс. На допомогу можу рекомендувати
http://legalhome.com.ua/ru/#w9 - тут зібрано майже все для узаконення приватного будинку і правил будівництва, в тому числі охоронних зон, які можуть поширюватися на ділянку під забудову.
Також, згідно
Проекту змін до будівельного паспорта буде обов'язковість надання нотаріальних згод співвласників земельної ділянки та сусідніх, коли планується побудова до межі менше чотирьох метрів в кварталах несформованої забудови і 2 метри в сформованій, що дає процесуальну реалізацію матеріальних норм статті
103 Земельного Кодексу , які раніше по факту і так було потрібно подавати, але чітких, зобов'язальних норм не було.
При самостійному отриманні будівельного паспорта люди витрачають роки, тому що чітко не розуміють і не знають, як, що, яким чином можна затвердити свої наміри застройкі. Поетому отримання будівельного паспорта це невідкладні дії при забудові своєї ділянки, відсутність доступу до документа передбачає адміністративну відповідальність у розмірі штрафу більш десять тисяч гривень, докладно:
http://legalhome.com.ua/ru/informatsiya-dlya-zakazchikov-uslug-uzakonivanie-domov/shtrafzasamostroi
Прошу, Адміністрацію, не видаляти, за темою слідкуватиму й відповідатиму на питання форумчан, аналогічно цій темі:
https://k-p.net.ua/forum-kamenec/misto/tereveni/6165-vvedennya-v-ekspluatacyu-budinku-v-kamyanec-podlsku-ta-ukrayin-v-2020-roc.html. Ставте питання, як отримати будівельний паспорт в 2021 році!